Ātrie aizdevumi – spama cēlonis internetā

By | 6 aprīlis, 2012

Ātrie aizdevumi pasaulē un Latvijā

Ātros aizdevumus pasaulē pazīst kā aizdevumus līdz algas dienai (“payday loans“). Līdzās tādiem vārdiem kā svara zaudēšana, kā ātri kļūt bagātam un finanšu pakalpojumiem šis ir viens no visdārgākajiem vārdiem internetā. Konkurence par šo atslēgs vārdu atrašanos meklēšanas sistēmu galvgalī ir neiedomājama, taču, ja tas izdodas arī peļņa būs mērāma vairākos miljonos. Raksta turpinājumā aplūkosim ātro aizdevumu darbības specifiku, procentu likmes un sniegsim ieteikumus, kā tos izmantot, lai papildinātu savu budžetu. 

Ātrie aizdevumi jeb, kur aitas tur cērpēji

Augstāk minētais princips lieliski darbojas ātro aizdevumu tirgū. Galvenie klienti šajā segmentā ir  cilvēki, kuru materiālā rocība vai spēja plānot budžetu ir nepietiekama un nauda ir vajadzīga ikdienas vajadzību apmierināšanai. Procentu likmes ātrajiem kredītiem ir robežās no 10 procentiem mēnesī Latvijā, līdz vairāk kā 60 procentiem ASV un Lielbritānijā. Līdz ar to likumsakarīgi, ka turīgāki cilvēki, kuriem ir kredītkartes šim pakalpojumam met līkumu. Salīdzinoši kredītkaršu procentu likme ir vidēji 30 procenti gadā, kamēr ātrajiem aizdevumiem tā ir no nedaudz vairāk kā 100 procentiem līdz vairāk kā 700 procentiem gadā. Turklāt šeit netiek rēķinātas soda sankcijas, kas tiek piemērotas gadījumos, kad nauda netiek atmaksāta savlaicīgi (pat vairāk kā viens procents no kopējās summas dienā).

Pieaugošās konkurences apstākļos daudzi uzņēmumi piedāvā pirmo aizdevumu bez maksas. Šim piedāvājumam ir divas šķautnes – (1) vēlme pievilināt klientu un pelnīt uz atkārtotu aizņemšanos, (2) iespēja, ka jau pirmā aizdevuma atmaksas termiņš tiks kavēts un tādējādi uzņēmums varēs saņemt maksu par kredīta pagarināšanu un ideālā gadījumā arī soda naudas par katru kavēto dienu.

Kādēļ internets ir pārbāzts ātro aizdevumu mājas lapām

Ierakstot google meklētājā jebkuru vārdu vai frāzi, kas jums nāk prātā, saistībā ar ātro kredītu izsniegšanu, jūs saņemsiet milzīgu skaitu samērā vienveidīgu rezultātu, kuros galvenais saturs būs links uz viena vai vairāku uzņēmumu, kuri reāli piedāvā kredītus tīmekļa vietni. Šo rādītāju pamatā nav uzņēmumu pārliekā centība vai kredītņēmēju facebook fanu pulciņš, kas reklamē labu produktu. Nē, atbilde slēpjas cilvēku motivācijā nopelnīt, ko lieliski apliecina kapitālisma uzvaras gājiens visā pasaulē. Nopelnīt ir iespējams piesaistot jaunus klientus. Peļņas lielums ir atkarīgs no katra konkrētā uzņēmuma, taču vairumā gadījumu tie ir vidēji pieci līdz septiņi lati Latvijā un 30 līdz 120 dolāri ASV. Teorētiski uzreiz daudz izdevīgāk ir darboties ASV un cerēt uz lielāku peļņu, taču kā jau minēju konkurence šajā segmentā ir milzīga un Latvijas tirgu iekarot ir daudz vienkāršāk.

Kā gūt peļņu ar ātrajiem aizdevumiem

Visvienkāršākais variants kā to izdarīt ir aizņemties pirmo aizdevumu bez maksas (salīdzinājums portāla pirmajā lapā) un izsūtīt uzaicinājumu saviem draugiem un radiem, par katru apstiprināto pieteikumu saņemsi piecus latus. Šādu iespēju piedāvā sms credit un open credit, taču jāņem vērā, ka iesaistot sev tuvos cilvēkus šajā shēmā var nākties nožēlot gadījumā, ja viņi pēc tam nebūs spējīgi kredītu atmaksāt un iekļūs parādu cilpā. Ārvalstu pieredze liecina, ka vidēji 2/3 aizdevumu ņēmēju to dara atkārtoti. Savukārt daļa cenšas segt savas parādsaistības, paņemot citu kredītu. Teorētiski šāda taktika var attaisnoties, jo ļauj nopirkt laiku, taču tikai pie nosacījuma, ka katrs nākamais kredīts ir bez komisijas un procentiem vismaz noteiktu termiņu (30 dienas) un tas pilnībā sedz iepriekšējo kredītu. Pretējā gadījumā var veidoties situācija, kurā paliek daudzi nelieli parādi pie dažādiem uzņēmumiem, it kā nekas daudz, bet katrs no tiem aprēķina soda naudas  un kopējais parāds kļūst vienkārši milzīgs.

Atgriežoties pie jautājuma par peļņu ar ātrajiem aizdevumiem. Viss, kas ir nepieciešams ir sava tīmekļa vietne, kurā izvietot reklāmas. Tās var būt gan banneri, gan teksta reklāmas, pat vienkārši teksta linki. Būtiskākais, kas jāņem vērā – vietni izveidot ir vienkārši, grūti ir kādu pierunāt nākt uz jūsu vietni un izmantot piedāvātos pakalpojumus. Šeit palīdz sociālo tīklu, RSS, rakstu direktoriju un sava vietņu tīkla izmantošana jaunās vietnes popularizēšanai. Gadījumā, ja jūs vēlaties pamēģināt reklamēt ātros aizdevumus vai arī vēlaties pārrunāt  iespējamās sadarbības iespējas, lūdzu izmantojie lapas apakšā pievienoto kontaktu formu.